Notícies

Tornada a la rutina i conducció

Que la tornada a la rutina després de les vacances, no afecti a la teva conducció.

Després d’uns dies de vacances, és el moment de tornar a la rutina diària i l’anomenat “estrès post-vacances” pot afectar a la manera de conduir. Per fer-hi front podem seguir alguns consells pràctics.

Al setembre per a la gran majoria  de nosaltres suposa la tornada a la feina, a la rutina, a matinar, a les cues a la carretera, etc. això sol afectar al nostre comportament i a la nostra personalitat, però també afecta a la conducció, l’estrès es trasllada també al volant i això fa augmentar les possibilitats de patir un accident, per això és aconsellable:

  • Pren-te el teu temps, les presses no són bones, els primers dies de la tornada tens la sensació que no arribes a tot, que et falta temps, així que un truc pot ser avançar el despertador uns minuts,  així comences les rutines una mica abans i t’ho pots prendre amb més calma, esmorza bé i tranquil, una bona dutxa i no cal que surtis de casa escopetejat.
  • Descansa bé, dorm el temps suficient, recorda que per estar actiu i tenir un bon rendiment l’endemà és recomanable descansar entre 7 i 8 hores diàries. Si ets dels que els costa agafar el son, pots realitzar exercici moderat a la tarda-vespre (20 o 30 minuts caminant, per exemple) o activitats com el yoga o pilates, t’ajudaran a estar relaxat quan te’n vagis a dormir.
  • D’alcohol i begudes estimulants, ni parlar-ne!  Les cerveses del “xiringuito” ja són història, els primers dies després de les vacances oblida-te’n, has d’estar serè i descansat. No abusis del cafè o begudes estimulants (energètiques), ja que fan augmentar el ritme cardíac i la pressió arterial, això farà que augmenti l’estat d’exitació, amb lo qual encara anem més cansats i treballem més del què el nostre cos pot suportar.
  • La música ens pot ajudar a relaxar-nos, a desconnectar i passar-nos-ho bé. Portar música que ens agradi al cotxe ens ajudarà a gaudir del trajecte i baixar la tensió dels primers dies. També podem buscar algun programa de ràdio d’humor, amb això, segurament arribarem amb un somriure a la feina i ens ajudarà a passar millor el dia.
  • És bo fer-se un planing de les diferents tasques que tenim durant el dia, tenir pautat diferents activitats fora de la feina, planificar què farem durant el dia ens ajudarà a centrar-nos i desconnectar de les vacances. També ens anirà bé per anar a dormir amb la tranquil·litat de tenir pensat què farem l’endemà.
  • Seu bé, si no es té una bona posició a l’hora de seure a la feina o quan es condueix, es carrega l’esquena i poden aparèixer lesions musculars. Al cotxe regula el seient correctament, que els peus reposin sobre els pedals a una distància que et permeti estirar les cames per evitar que es carreguin i els braços no han d’estar ni molt estirats ni molt flexionats per evitar que l’esquena es tiri endavant, així mateix hem de mirar que les espatlles estiguin relaxades per evitar sobrecarregar les cervicals.
  • Una temperatura adequada de l’habitacle del vehicle, és fonamental. A l’interior del vehicle un excés de calor et pot atabalar, fer posar de mala lluna i en molts casos ens dóna la sensació de cansament i somnolència. Cal doncs, buscar la temperatura que ens faci tenir una major sensació de confort, entre 22 i 24 ºC és el què se sol recomanar els experts per viatjar en cotxe.

Esperem que aquests consells us ajudin a fer més lleu la tornada a la rutina després de les vacances d'estiu.